autor wpisu: Autor | komentarzy (1)
Wracają pociągi na trasie Tomaszów Maz. – Drzewica
Od 11 czerwca br. wszystkie pociągi wrócą na starą trasę między Tomaszowem Maz., a Drzewicą. Przebudowa mostu na Pilicy dobiega końca
Przebudowa mostu na Pilicy w Tomaszowie Maz. będzie trwać rekordowo krótko, bo zaledwie 35 dni. Na początku maja rozpoczęła się rozbiórka starej przeprawy, a pociągi wrócą na stara trasę 11 czerwca br. Najpierw zaczęto demontować stare przęsła, a obok mostu przygotowano elementy nowej konstrukcji kratownicowej. Każde przęsło nowej przeprawy liczy około 55 metrów długości i waży 170 ton. Cały most ma długość 176 m. Nowy most został zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a jego koszt to ok 15 mln zł, które pochodziły ze środków budżetowych.
– Już od 11 czerwca pociągi, które nie jeździły po tym obiekcie. Pociągi na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica wrócą na swoje dawne trasy dzięki czemu Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie dalej dowoziła podróżnych w kierunku Tomaszowa Maz. i w kierunku Drzewicy – mówił dziś Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy most to nie tylko przywrócenie wszystkich linii lokalnych, ale i dalekobieżnych. Przez czas remontu na liniach lokalnych funkcjonowała komunikacja zastępcza, a pociągi dalekobieżne kursowały objazdami m.in. przez Piotrków Tryb.
– Nową przeprawą, która została dostosowana do nowych norm technicznych i zastąpiła wyeksploatowaną konstrukcję pojadą również pociągi dalekobieżne w relacjach: Poznań -Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków dzięki czemu będą lepsze przejazdy przez województwo łódzkie w kierunku południowym po Centralnej Magistrali Kolejowej – wyjaśniał dzisiaj na spotkaniu z mediami Rafał Wilgusiak.
Na nowej konstrukcji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km./h. a pociągi towarowe z prędkością do 100km/h. W chwili obecnej dokonywane są prace wykończeniowe.
– W zasadzie w tej chwili jesteśmy na etapie prac wykończeniowych. Jest zabudowana nawierzchnia kolejowa na obiekcie mostowym i przed nami jeszcze wykonawca musi rozwiesić sieć trakcyjną tak, aby już 11 czerwca można było korzystać z linii kolejowej – mówił na spotkaniu z mediami Daniel Boruchalski – Zastępca Dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przypomnijmy, że pierwsze przęsło zostało zmodernizowane w 2015 r. Teraz zmodernizowano drugie.
Trza było morawickiego wezwać i elitę z trzech powiatów do otwarcia. A najlepiej kaczkę i ministra rolnictwa. Gdzie biskup?