Właśnie tak powinna wyglądać promocja regionu
O promocję własnej historii i dorobku kulturowego musimy zadbać sami, bo nikt nie zrobi tego za nas. Jak to powinno wyglądać mogliśmy przekonać się wczoraj podczas Marszu dla Życia i Rodziny w Opocznie
Zwieńczeniem wczorajszego marszu były koncerty muzyków, którzy nie boją się przyznawać do wyznawanych wartości chrześcijańskich, a więc rapera Tau oraz zespołu Golec uOrkiestra. O wydarzeniu pisaliśmy w artykule pt. Niespodziewana bohaterka „MdŻiR” za sprawą Golec uOrkiestry.
Mieliśmy już niejeden przykład, że w zakresie promocji lokalnej historii i dorobku kulturowego można i należy zrobić dużo więcej. Dla nas – mieszkańców regionu – pewne rzeczy wydają się oczywiste. Takim przykładem jest np. opoczyński pasiak, a tymczasem… podczas zwiedzania bazyliki św. Rodziny w Studziannie, gdzie ołtarze boczne wyłożone są opoczyńskim pasiakiem jedna z turystek ze Śląska zapytała o symbolikę tego motywu, bo jak powiedziała cyt. pierwszy raz coś takiego widzi rozłożonego na Ołtarzach w kościele.
Kolejną ikoną naszego regionu jest Obraz Matki Boskiej Świętorodzinnej w Studziannie, który jest unikatem na skalę kraju ze względu na fakt, że św. Rodzinę znajdujemy na nim w bardzo nietypowym przedstawieniu, a więc podczas spożywania posiłku. Jeszcze jednym motywem związanym z regionem opoczyńskim jest płytka ceramiczna. Pomysł na odpowiednią promocję nasuwa się sam… płytka ceramiczna z wizerunkiem Matki Boskiej Świętorodzinnej. Właśnie takie prezenty otrzymali wczoraj z rąk Roberta Telusa – Posła na Sejm RP muzycy – zarówno raper Tau i jak i Golec u Orkiestra. Zarówno raper jak i bracia Golec przyjęli prezent z zadowoleniem, które nie było sztuczne. Muzycy mają to do siebie, że dzięki koncertom bywają dosłownie wszędzie i z pewnością z trudnością zapadają im w pamięć prezenty w rodzaju kwiatów, czy tzw. prezentów o charakterze ogólnopolskim. Takich rzeczy dostali już mnóstwo i przyjmują przez grzeczność.
Najlepszym przykładem potwierdzającym powyższą tezę jest Obraz św. Rodziny wręczony przez władze Powiatu Opoczyńskiego Tobiaszowi Bocheńskiemu – Wojewodzie Łódzkiemu. Ponieważ był to prezent unikatowy to zawisł w jego gabinecie, czym nie omieszkał się pochwalić, robiąc przy okazji promocję regionowi opoczyńskiemu. Więcej o tym pisaliśmy w artykule pt. Wojewoda jak obiecał tak zrobił. Duże wyróżnienie dla Powiatu Opoczyńskiego.
Gdyby Wojewoda dostał portret jakieś znanej postaci o zasięgu ogólnopolskim to zapewne nie trafiłby na ścianę gabinetu. Promujmy zatem własną historię i dorobek kulturowy, bo nikt nie zrobi tego za nas.
Tak powinna wyglądać promocja regionu? xD Śmieszne i znamienne dla polskiego rozumienia polityki. Pies z kulawą nogą nie przyjedzie w te okolice z powodu tego, że zagrał jakiś podrzędny raper i bracia, którzy swój szczyt popularności mieli 20 lat temu przez jeden „hit” męczony w radiu aż do mdłości. To jest typowa impreza dla wierchuszki i paru miejscowych, którzy przyjdą z nudów. Marsze dla Życia i Rodziny organizowane od lat w całej Polsce przyciągają katolików i konserwatystów oraz niestety farbowańców z PiS, którzy przychodzą poudawać kogoś, kim nie są. To nie jest event promocyjny, tylko świadomościowotwórczy, więc nie ma niczego… Czytaj więcej »
Promocja regionu polega na wydawaniu kasy na koncerty starych grajków pisiowych, autoreklamy działaczy pisich i samego posła. No i od kiedy to matka boska studziańska stała się reklamą regionu? Wszak jeździli pisowcy na jasną górę i tamta była super. Od kiedy się zmieniło? Wszak tamta z jasnej góry lepsza niż ze studzianny. Marsze w czasie zajęć szkolnych ze spędem przymusowym młodzieży i pracowników szkół. Wagę regionu dostrzegamy w płacach i poziomie zatrudnienia i powstawaniu miejsc pracy. Czy pisia wladza z Opoczna zadbała o nasze pensje, pracę i węgiel? Czy działacze pis się tylko promują non stop?