autor wpisu: Autor | komentarzy (2)
TOPSOR zaczął działać w opoczyńskim szpitalu
Szpital Powiatowy im. E. Biernackiego w Opocznie poinformował o wprowadzeniu zmian w obsłudze pacjentów na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym
Nowe zasady są podyktowane wejściem w życie 1 lipca br. zmianami w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Z uzasadnienia projektu rozporządzenia wynika, że zmiany są podyktowane m.in. koniecznością obsługi pacjentów z podejrzeniem choroby COVID-19.
Po nowelizacji przepisów pojawił się nowy skrót „TOPSOR”, czyli tryb obsługi pacjentów w szpitalnych oddziałach ratunkowych. Polega on na tym, że pacjenci będą dzieleni ze względu na rodzaj schorzenia, a co za tym idzie stopień zagrożenia zdrowia lub życia. Do nowych przepisów dostosowuje się opoczyński szpital i z tego względu poinformował jak obecnie będzie przebiegało przyjmowanie pacjentów na SOR.
– Wszyscy trafiający na SOR zostaną objęci jednolitym systemem triażu tj. ustalenia stopnia pilności oczekiwania pacjenta na badanie lekarskie. System TOPSOR będzie mierzył czas dla każdego pacjenta oddzielnie, prognozował czas oczekiwania, analizował parametry medyczne i przydzielał do odpowiednich kategorii. Personel medyczny przeprowadzi wstępne badanie (triaż), w wyniku którego pacjent zakwalifikowany zostanie do jednej z pięciu kategorii oznaczonych kolorem. Poszczególne kolory oznaczać będą stopień pilności oczekiwania na wizytę lekarską. Każdy przypisany kolor determinuje również maksymalny czas przyjęcia pacjenta – poinformował Szpital Powiatowy w Opocznie za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Szpital w Opocznie przedstawił także całą ścieżkę obsługi pacjentów według nowych przepisów, która teraz będzie wyglądała następująco:
1. Poczekalnia i panel do drukowania biletów TOPSOR.
2. Panel do drukowania biletów TOPSOR. Uwaga! Bilety drukują tylko Pacjenci, którzy nie posiadają skierowania do lekarza. Natomiast Pacjenci ze skierowaniem udają się bezpośrednio do Izby Przyjęć do pokoju nr 2.
3. Tutaj, do konsoli, zostanie wezwany Pacjent TOPSORu do rejestracji.
4. Pokój nr 2 – Izba przyjęć – tutaj przyjmowani są Pacjenci ze skierowaniem wydanym przez lekarza.
5. Pokój nr 2 – Izba przyjęć – tutaj przyjmowani są Pacjenci ze skierowaniem od lekarza.
6. Pokój nr 12 – gabinet dla Pacjentów TOPSORu.
System systemem a poziom obsługi pacjenta pewnie będzie na tym samym poziomie co zawsze. Na dodatek znieczulica i brak empatii. System segregacji potrzebujących pomocy nic nie zmieni. Pudrowanie trupa.
W końcu na oddziałach szpitalnych SOR będzie panował porządek i pacjenci nie będą wpychali się w kolejkę. Każdy będzie miał swój numerek. Z doświadczenia wiem, że systemy kolejkowe wszędzie się sprawdzają. W firmie, w której pracuję mamy system świadczony przez firmę Dasoft (dasoft.com.pl/pl/produkty/systemy-kolejkowe) i wszyscy Klienci są zadowoleni.