Zmiana wielkości czcionki Zmniejsz czcionkę A Zwiększ czcionkę
Dziś jest 22 marca 2023
Zaloguj sięZarejestruj się
mazopolska-logo
  • Pogoda
  • Rozkład jazdy
  • Kursy walut
  • Niezbędnik
  • Kontakt
  • O mazopolska
    • Zgłoś temat
    • Zostań partnerem
    • Zostań redaktorem
  • Aktualności
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Żarnów
  • Biznes
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Edukacja
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Historia
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Kulinaria
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Kultura i rozrywka
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Motoryzacja
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Sport
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Turystyka
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilica
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
  • Zdrowie
    • Drzewica
    • Gielniów
    • Inowłódz
    • Klwów
    • Nowe Miasto nad Pilicą
    • Odrzywół
    • Poświętne
    • Potworów
    • Rusinów
    • Rzeczyca
    • Wszystkie
home Witaj na stronie mazopolska.pl. Jesteś tutaj: Mazopolska.plMotoryzacjaFiat Tipo z instalacją LPG
14 wrz 2017 Motoryzacja
autor wpisu: Autor | komentarzy (0)

Fiat Tipo z instalacją LPG

Zgłoś

Share the post "Fiat Tipo z instalacją LPG"

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email

Fiat Tipo Sedan jest już dostępny z fabryczną instalacją LPG w atrakcyjnej cenie od 58400 zł w wersji POP. Fabryczny montaż gwarantuje niezawodność, wysoką jakość i idealną kalibrację do jednostki napędowej, a samochód zachowuje pełną gwarancję producenta bez wykluczeń związanych z eksploatacją pojazdu na paliwie LPG. Koszt fabrycznej instalacji LPG wynosi jedynie 3500 zł do ceny cennikowej Tipo w wersji z silnikiem 1.4 T-Jet 16v 120 KM we wszystkich poziomach wyposażenia.

Duża popularność na polskim rynku modelu Tipo w wersjach SW (kombi) i hatchback z zamontowaną fabryczną instalacją LPG (ok. 10% sprzedaży) spowodowała, że ta sama instalacja pojawia się teraz w najtańszej odmianie bestselera Fiata, czyli w wersji Sedan.
Zaletą fabrycznego montażu instalacji gazowej jest niezawodność, wysoka jakość, idealna kalibracja oraz zachowanie pełnej gwarancji producenta bez wykluczeń związanych z eksploatacją samochodu na paliwie LPG. Koszt fabrycznej instalacji LPG wynosi jedynie 3500 zł brutto do ceny cennikowej Tipo w wersji z silnikiem 1.4 T-Jet 120 KM we wszystkich poziomach wyposażenia. Dzięki tak atrakcyjnej cenie instalacji LPG, zwrot zainwestowanej kwoty nastąpi już po 37 miesiącach, zakładając przebieg samochodu 1000 km miesięcznie, a przy przebiegu 1500 km miesięcznie inwestycja zwróci się po 25 miesiącach.

Koszty eksploatacji Fiata Tipo Sedan na paliwie LPG są niższe w porównaniu z benzyną o 115 zł na każde 1000 przejechanych kilometrów – szczegóły prezentuje poniższa tabela:

Paliwo

Cena

Średnie zużycie
paliwa na 100 km

Koszt paliwa
na 1000 km

Pb 95

4,55 zł/l

6,3 l/100km

287 zł

LPG

2,04 zł/l

8,4 l/100km

172 zł

Źródło: e-petrol.pl / Średnie ogólnopolskie ceny detaliczne w [PLN/l] na 06.09.2017

Cennik Fiata Tipo Sedan w wersjach LPG w złotych, brutto:

  • POP 1.4 120 KM LPG: 58 400
  • EASY 1.4 120 KM LPG: 62 400
  • LOUNGE 1.4 120 KM LPG: 65 400

Wersja „LPG” Fiata Tipo charakteryzuje się dwoma układami zasilania: jeden benzyną i drugi gazem płynnym. Są one sterowane centralką kontroli silnika, która razem z centralką LPG kontroluje wtrysk dwóch przewidzianych trybów funkcjonowania. Na podstawie sygnałów otrzymanych z różnych czujników centralka kontroli silnika steruje siłownikami z nią połączonymi, kontrolując układy:

  • zasilania paliwem (benzyna lub LPG)
  • zasilania powietrzem
  • pedału przyspieszenia
  • chłodzenia silnika
  • kontroli spalania – sondy lambda
  • kontroli układu wydechowego z katalizatorem
  • recyrkulacji oparów paliwa.

Również przepustnica sterowana jest elektronicznie przez centralkę – otwarcie przepustnicy obliczane jest według specjalnego programu wewnętrznego centralki silnika. W ten sposób eliminuje się mechaniczne połączenie między pedałem gazu i korpusem przepustnicy. Centralka kontroli silnika steruje układem w całości – otrzymuje wszystkie sygnały przesyłane z czujników układu podstawowego (temperatura płynu chłodzącego silnik, obroty silnika itp.) i czujników specyficznych układu LPG (poziom LPG – poprzez specjalny czujnik liniowy – ciśnienie/temperatura LPG, przełączanie zasilania benzyna/LPG), dzieląc je poprzez sieć CAN z centralką LPG, która podporządkowana jest centralce kontroli silnika i pilotuje wtryskiwacze LPG. Dzięki sterowaniu elektronicznemu opisanemu powyżej to rozwiązanie spełnia najnowsze normy przeciwzanieczyszczeniowe (EURO 6).

System zasilania LPG, podobnie jak układ zasilania benzyną, jest układem typu multipoint sekwencyjnego, fazowego, ze specjalnymi elektrowtryskiwaczami. Po dostosowaniu właściwości LPG do wymagań technicznych kontroli elektronicznej silników benzynowych uzyskano miarodajne rezultaty w zakresie własności jezdnych samochodu i emisji zanieczyszczeń z wydechu.

Silnik podczas działania w trybie zasilania LPG utrzymuje te same parametry momentu/mocy jak podczas działania w trybie zasilania benzyną, a w konsekwencji uzyskiwane przez samochód osiągi są porównywalne.

Podstawowe dane techniczne i osiągi Fiata Tipo Sedan 1.4 T-Jet 120KM LPG

Moc maksymalna: KM (kW) przy obr/min:               

120 (88) @ 5000

Maks. moment obrotowy: Nm przy obr/min:            

215 @ 2500

Skrzynia biegów:                                                      

Manualna, 6-biegowa + wsteczny

Prędkość maks. (km/h)

200

Zużycie paliwa (l/100km) LPG/Benzyna

 

       Cykl miejski

11,5 / 8,2

       Cykl pozamiejski

6,6 / 5,2

       Cykl mieszany

8,4 / 6,3

Emisja CO2 (g/km) LPG/Benzyna

136 / 146

Samochód jest skonfigurowany tak, by działał niezależnie zarówno w trybie zasilania benzyną, jak i LPG. Uruchomienie silnika następuje zawsze przy zasilaniu benzyną, po czym ma miejsce automatyczne przełączenie na tryb LPG, jeżeli występują warunki konieczne do takiego przełączenia (przekroczenie ustalonego progu temperatury płynu chłodzącego, progu obrotów biegu jałowego silnika, wyraźne przyspieszenie samochodu).

Przycisk wyboru trybu zasilania benzyna/LPG (symbol „pompy benzyny”), umieszczony w środkowym zespole elementów sterowania, umożliwia wybór trybu zasilania benzyną lub LPG. Święcąca się dioda wbudowana w przycisk wskazuje wybór trybu zasilania benzyną.

Wyświetlacz w zestawie wskaźników wskazuje wybrany tryb zasilania i poziom paliwa LPG dostępny w zbiorniku. Samochód wyposażony jest w odpowiednio zabezpieczony zbiornik o walcowatym kształcie (ciśnieniowy), umieszczony we wnęce przewidzianej dla koła zapasowego. W zbiorniku tym znajduje się LPG w stanie ciekłym.

W trybie zasilania LPG (w fazie ciekłej), gaz po wyjściu ze zbiornika przepływa przez specyficzny przewód do zespołu regulatora ciśnienia, w którym znajduje się elektrozawór bezpieczeństwa blokujący przepływ LPG po wyłączeniu przez kierowcę samochodu lub po zmianie trybu zasilania paliwem (wybór zasilania benzyną). Jednocześnie z elektrozaworem regulatora drugi elektrozawór, umieszczony w zbiorniku, powoduje zamknięcie przewodu LPG na wyjściu ze zbiornika. Główną funkcją tego typu zaworów jest przerywanie/umożliwianie przepływu LPG w stronę obwodu zasilania. W przypadku zderzenia centralka Air Bag przesyła w sieci sygnał FPS (Fire Prevention System), który wykorzystuje centralka kontroli silnika do przerwania przepływu paliwa.

Elektrozawory są otwarte, gdy:

  • zażądany zostanie tryb zasilania LPG (przycisk „pompa benzyny” nienaciśnięty i odpowiednia dioda zgaszona)
  • spełnione są warunki optymalne silnika (temperatura płynu chłodzącego silnik, próg ilości obrotów biegu jałowego) w przypadku zasilania LPG
  • ilość LPG w zbiorniku jest wystarczająca do funkcjonowania.

Zespół multizaworu zamontowany na zbiorniku zawiera:

  • zawór blokujący automatycznie napełnianie LPG, gdy osiągnięty zostanie maksymalny dopuszczalny poziom napełniania
  • ogranicznik przepływu, który w przypadku pęknięcia przewodu zapobiega kompletnemu i gwałtownemu wypływowi LPG
  • zawór zwrotny, który blokuje przepływy powrotne LPG w stronę wlewu paliwa
  • elektrozawór bezpieczeństwa umieszczony na przewodzie zasilania LPG, który umożliwia przepływ lub blokuje przepływ gazu w stronę reduktora ciśnienia
  • zawór ręczny, umieszczony przed elektrozaworem, który oddziela zbiornik układu LPG dla umożliwienia wykonania operacji obsługi
  • bezpiecznik topikowy, który w przypadku nietypowego przekroczenia temperatury (powyżej 120°C), eliminuje całkowicie niebezpieczeństwo wystąpienia nadciśnienia, poprzez wypuszczenie na zewnątrz, w sposób kontrolowany i możliwie jak najszybszy, LPG znajdującego się w zbiorniku
  • analogowy wskaźnik poziomu LPG, umieszczony na zbiorniku.

Elektrozawór blokowania otwiera się lub zamyka razem z elektrozaworem poboru gazu znajdującym się na zbiorniku. Zamyka on każdy przepływ LPG, gdy silnik nie jest zasilany gazem.

Regulator ciśnienia umożliwia przejście LPG ze stanu ciekłego w stan gazowy przez komorę dylatacyjną i utrzymuje wartość ciśnienia wymaganą do funkcjonowania układu.

Przewidziane są cztery specyficzne elektrowtryskiwacze dla LPG, zamontowane na kolektorze ssącym w pobliżu głowicy cylindrów, po jednym dla każdego kanału ssącego; zasilane są LPG w stanie gazowym pod stałym ciśnieniem, a sterowane przez centralkę LPG poprzez sygnał/polecenie przekazane z centralki kontroli silnika.

W przypadku wyczerpania LPG następuje automatyczne przełączenie na benzynę.

Cały układ jest sterowany poprzez odpowiednie przekaźniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika; obwody zasilania centralki i poszczególnych elementów systemu (czujniki i siłowniki) zabezpieczone są odpowiednimi bezpiecznikami w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

Źródło: Fiat 

Subscribe
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Wybierz gminę

  • Drzewica
  • Inowłódz
  • Klwów
  • Nowe Miasto nad Pilicą
  • Poświętne
  • Odrzywół
  • Rzeczyca
  • Rusinów
  • Potworów
  • Gielniów

 

 

 

 

 

 

 

Najnowsze komentarze

  • 21 mar 2023

    Symboliczny gest wsparcia dla JP II w Opocznie

    Autorytety upadają...a deszcz i pogoda były tylko kwiatkiem do kożucha. Trzeba wsłuchać się w głosy ofiar i świa...

  • 21 mar 2023

    Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu przyczyną wypadku w Prymusowej Woli

    Proszę osobę poszkodowaną w wypadku lub jej rodzinę o kontakt, przekażę istotne informacje w sprawie. Dominik tel....

  • 21 mar 2023

    Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu przyczyną wypadku w Prymusowej Woli

    Rodzinę Państwa z hondy poproszę o kontakt mój e-mail: pawlak.asia@interia.eu...

  • 19 mar 2023

    Tak będzie wyglądał Zalew „Wysokin”

    Raczej na prawo. Przy mostku będzie się koñczył...

  • 14 mar 2023

    Kolejne powiatowe marzenie się spełniło. Większa pomoc dla dzieci i młodzieży

    […] Kolejny temat był równie interesujący, ponieważ zbieg się z otwarciem ośrodka dla dzieci i młodzieży. ...

 

 

 

 

 

 

 

Polecane artykuły

  • 22 mar 2023

    Samobójstwo na CMK, wypadek na DK nr 12 i pożary traw

    W okresie od 13 marca do 19 marca 2023 roku…

  • 22 mar 2023

    Przegląd ofert pracy w Powiecie Tomaszowskim

    Sześć ofert pracy wystawiła firma ABA Service sp. z o.o..…

  • 22 mar 2023

    Poszukiwani listem gończym wpadli w Przysusze i Gielniowie

    Do pierwszego zatrzymania doszło w czwartek na terenie miasta. Na…

  • 21 mar 2023

    Dwukrotnie zatrzymany z sądowym zakazem

    20 marca 2023 roku, w Opocznie, w Paradyżu, policjanci dwukrotnie,…

  • 21 mar 2023

    Powiat Opoczyński podejmuje współpracę z polskimi szkołami na Wileńszczyźnie

    Jej pierwszym efektem będzie podjęcie współpracy między dwoma polskimi szkołami…

Szczególnie polecamy

KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZOSTAĆ NASZYM PARTNEREM
  • pagaj
  • patja
  • natfarri
  • protech
  • nazwa-partnera
  • klava
  • protech
  • nazwa-bannera

Mazopolska

  • O mazopolska
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj opinię
  • Zostań partnerem
  • Zostań redaktorem
  • Zgłoś temat
  • Kontakt

Na skróty

  • Drzewica
  • Inowłódz
  • Klwów
  • Nowe Miasto nad Pilicą
  • Odrzywół
  • Poświętne
  • Rusinów
  • Rzeczyca

Zapraszamy

Opinie, komentarze, ogłoszenia nalezą do autorów. Redakcja nie odpowiada za ich treść oraz opinie w nich wyrażane

redakcja@mazopolska.pl
+48 695 502 971
Wszelkie prawa zastrzeżone przez MazoPolska.pl - 2016
wpDiscuz
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz
Ładowanie
Ładowanie