Kiedy Studzianna doczeka się chodnika? GDDKiA wyjaśnia
Zmiana nawierzchni drogi krajowej nr 48 w miejscowości Poświętne prowadzona z inicjatywy i finansowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przywróciła dyskusję o bezpieczeństwie tej drogi. W szczególności na tych fragmentach drogi wiodących przez miejscowości Studzianna i Poświętne wzdłuż, których nie ma chodnika
Droga krajowa nr 48 od lat ma opinię drogi niebezpiecznej. Szczególnie nieprzyjemny fragment tej drogi wiedzie przez miejscowości Studzianna i Poświętne. Sekwencje niewyprofilowanych zakrętów i brawura kierowców doprowadza często do wypadków, a gdy dodamy do tego jeszcze brak chodnika to złej sławie nie ma co się dziwić. Dla wielu osób, które nie posiadają samochodu udanie się do np. Urzędu Gminy, na zakupy lub w niedzielę na Mszę do bazyliki jest walką o przetrwanie. Idąc skrajem jezdni przechodzień słyszy tylko szum pędzących samochodów, których kierowcy notorycznie na tym odcinku przekraczają dopuszczalną prędkość. Od dawna od miejscowości Studzianna do miejscowości Poświętne powinien być chodnik i od lat apele mieszkańców w tej sprawie przypominają głos wołającego na pustyni. Zainspirowani dyskusją mieszkańców na temat obecnego remontu nawierzchni zwróciliśmy się z pytaniem o budowę chodnika do GDDKiA.
– Budowa chodnika w miejscowości Studzianna jest w naszych planach, chodzi o blisko 2600 metrów łącznie dla obu stron drogi, co oznacza, że na odcinku 1300 metrów chodnik ma być po obu stronach jezdni. Realizacja przedsięwzięcia zależy jednak od tego, czy dostaniemy na ten cel pieniądze. Jeśli będziemy już mieli potwierdzone finansowanie, przystąpimy do prac niezwłocznie (oczywiście uwzględniając wszelkie niezbędne etapy i formalności – przetarg, projekt itp.) – wyjaśnia Maciej Zalewski – Rzecznik Prasowy GDDKiA w Łodzi.
Nowy chodnik ma zaczynać się na 26km i 140 m. DK nr 48, a więc w okolicach skrzyżowania z drogą prowadzącą do firmy Jan-Pol i prowadzić aż do skrzyżowania z ulicą Cichą w miejscowości Poświętne. Budowa chodnika na takiej długości rozwiązałaby definitywnie wszystkie bolączki mieszkańców. W chwili obecnej nie pozostaje jednak nic innego jak czekać aż GDDKiA otrzyma finansowanie na przeprowadzenie planowanej inwestycji.
To po co był położony asfalt, przedtem było pobocze a teraz trzeba iść asfaltem czy to bardziej niebezpieczne?
Bo łatwiej i pewnie taniej jest rozebrać i znów ułożyć całkiem dobry chodnik