Lepiej czy gorzej? Jak się jeździ po nowej DW nr 728 w Drzewicy?
Dobiega końca jedna z największych inwestycji drogowych w naszym regionie. Wyremontowany odcinek DW nr 728 w Drzewicy kończy czasy, w których kierowcy prosili o remont tej drogi. Czy jednak remont poprawił komfort i bezpieczeństwo kierowców? Na ten temat mogą się wypowiedzieć tylko użytkownicy tej drogi, czyli właśnie kierowcy
Remonty mają do do siebie, że są uciążliwe. Nie inaczej było podczas remontu DW nr 728 w Drzewicy. Choć słowo remont jest chyba w tym przypadku niewystarczające. Zakres prac był tak olbrzymi, że można powiedzieć o budowie nowej drogi w starym śladzie.
Nastąpiło bowiem poszerzenie jezdni do 7 m (dwa pasy ruchu po 3,5 m) oraz do 10 m na kilometrowym odcinku ul. Kolejowej gdzie przewidziano trzeci pas rozdzielający, budowę poboczy oraz obustronnych chodników, budowę ścieżki rowerowej o długości ponad 2 km., przebudowę skrzyżowań, w tym budowę małego ronda na skrzyżowaniu ulic Mostowej, Sikorskiego i Cmentarnej, budowę zatok autobusowych, zatok postojowych dla samochodów osobowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, budowę odwodnienia, przebudowę przejazdu kolejowego, montaż oświetlenia LED-owego, usunięcie kolizji z infrastrukturą teletechniczną, elektroenergetyczną, wodociągową i kanalizacji sanitarnej, dokonanie wycinki i nowych nasadzeń oraz wykonanie docelowej organizacji ruchu wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Prace objęły odcinek o długości prawie 2,8 km od mostu na Drzewiczce aż do miejsca gdzie rozpoczyna się chodnik w Brzustowcu i pochłonęły kwotę 22.288.665,17 zł.
Teraz jednak głos mają kierowcy. Świadomie powstrzymamy się od przedstawienia własnej opinii. Niech kierowcy ocenią jak odbierają przebudowany odcinek. Czy przeprowadzona inwestycja spełnia ich oczekiwania? Czy jeździ się lepiej, bezpieczniej? A może są jakieś rozczarowania, porażki inwestycyjne. Które pomysły uważacie za trafione, a które wręcz przeciwnie? Oddajemy zatem głos kierowcom.
Moim zdaniem to, że nie został zrobiony wyjazd ze stacjo Orlen w kierunku torów jest dużym błędem ponieważ nie ma tak tak dużego ruchu zazwyczaj żeby stawarzało to zagrożenie podczas wyjazdu że stacji. Możnaby powiedzieć, że rondo niedaleko więc można zawrócić, ale się z tym nie zgodze ponieważ tak jak pisałem nie jest tam taki duży ruch który by blokował cokolwiek ponieważ jest tyle miejsca, że śmiało można czekać na wyjazd w prawo i w lewo jednocześnie.
Ogolnie podoba mi sie, ciesze sie ze krawezniki nie sa wysokie tak jak sie obawialem podczas budowy drogi. Z uwag to stop zjezdzajac w dol ze skały jest niewidoczny oraz sciezka rowerowa w okolicach stadionu wchodzi na kolizyjny z sciezka pieszą – blad w malowaniu oznakowania. Oczywiscie tez wyjazd z orlenu
Witam.
Dołączając się do dyskusji na temat wyjazdu z Orlenu, to jeśli dobrze rozumiem ten artykuł https://mazopolska.pl/srodkowy-pas-brukowany-w-drzewicy-czy-mozna-po-nim-jezdzic/, to możliwy jest skręt w z Orlenu w lewo (w kierunku torów), gdyż pas brukowany jest częścią jezdni. Trzeba tylko powoli przez niego przejechać.