Kurator spotkał się z nauczycielami z Powiatu Opoczyńskiego
Waldemar Flajszer - Łódzki Kurator Oświaty spotkał się wczoraj w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opocznie z dyrektorami szkół z terenu Powiatu Opoczyńskiego
To była druga cześć wizyty Łódzkiego Kuratora Oświaty, ponieważ wcześniej był uczestnikiem koncertu „Miasto 44”, który miał miejsce w Liceum Ogólnokształcącym w Opocznie. Pisaliśmy o nim w artykule pt. Fenomenalny koncert w „Żeromskim”. Kuratorowi towarzyszył Tomasz Trzaskacz – dyrektor delegatury łódzkiego Kuratorium Oświaty w Piotrkowie.
W sali konferencyjnej oprócz dyrektorów szkół obecny był również Robert Telus – Poseł na Sejm RP, który przemawiając na samym początku spotkania powiedział, że rola nauczyciela w wychowaniu dziecka jest nie do przecenienia. Mówił, że niekiedy nauczyciele z dziećmi spędzają więcej czasu niż rodzice.
Gospodarzami spotkania byli: Marcin Baranowski – Starosta Opoczyński i Maria Barbara Chomicz – Wicestarosta. W spotkaniu z kuratorem uczestniczyli również samorządowcy, tj. radni gminni i powiatowi, przewodniczący Rad Gmin z terenu Powiatu Opoczyńskiego, a także przedstawiciele samorządowej władzy wykonawczej. Wśród nich m.in. Andrzej Kacprzak – z-ca Burmistrza Opoczna, Paweł Werłos – Wójt Gminy Mniszków, Wojciech Rudalski – Wójt Gminy Paradyż, Krzysztof Nawrocki – Wójt Gminy Żarnów. Wizyta Łódzkiego Kuratora Oświaty dotyczyła omówienia bieżącej sytuacji w szkolnictwie na terenie Powiatu Opoczyńskiego oraz rządowych planach wobec nauczycieli.
Waldemar Flajszer dużo mówił na temat oświaty na szczeblu Powiatu Opoczyńskiego, porównując ją do sytuacji w innych samorządach, m.in. łódzkim, czy pabianickim. Przy czym wskazywał, że opoczyńskiej oświacie nie ma takich problemów jak wystąpiły m.in. w samorządzie łódzkim, gdzie zamierzano zwolnić około 500 osób na stanowiskach administracji i obsługi.
– Tu rzeczywiście wiele dobrego się dzieje. Ja do dziś posługuje się faktami, które widziałem poprzednio. Mroczków Gościnny – samochodowa szkoła. Miałem przedstawioną prezentację Waszych szkół. Jak patrzę na bieżnię przy pierwszym liceum tutaj w Opocznie i pamiętam to co mi pokazywaliście to jestem pewien, jestem przekonany, że Wasz samorząd powiatowy i wiele samorządów gminnych dbają po prostu o szkoły. Nie drży im ręką, nie chodzi po ich głowach pomysł likwidacji szkoły – mówił m.in. Łódzki Kurator Oświaty.
Waldemar Flajszer wiele mówił także o reformie szkolnictwa, w kontekście programu „Polski Ład”, który również ma przynieść rozwiązania dla polskiego systemu oświaty. Jednym z celów tej reformy ma być podniesienie rangi zawodu nauczyciela. Kurator zwracał uwagę, że dzięki łataniu tzw. dziur vatowskich Rząd ma środki na to, aby sfera budżetowa była lepiej dofinansowana. Rozważa się m.in. powiązanie pensji nauczyciela z tzw. średnią krajową. Kurator, powołując się na Ministra Edukacji Narodowej zapowiedział, że w tym przedmiocie zmiany powinny nastąpić od 1 września 2022 r. Waldemar Flajszer powiedział, że 12 października br. będzie uczestnikiem spotkania z udziałem Ministra Edukacji Narodowej.
– My, chcemy na pewno podnieść status i rangę nauczyciela. To jest pewne, ale także droga do tego nie jest droga prostą. Być może oparcie się na średniej krajowej, czyli każdorazowy wzrost naszej gospodarki powodowałby wzrost płac w sferze budżetowej i wśród nauczycieli – mówił Waldemar Flajszer.
Tak. Podniesiecie status nauczyciela licząc przeciętne wynagrodzenie, a nie wg. sztywnych stawek, zmienicie zfśs, dołożycie 4 godziny tablicowe i dodajcie 8 godzin zegarowych do dyspozycji uczniów. Już wam kłamcy związki zawodowe wyliczyły i nawet nzss solidarności będzie protestował. A co starostwa opoczno. Jak się tak dobrze wiedzie w powiecie, to czemu nauczyciele mają gołe pensje bez żadnych dodatków od organu prowadzącego? Takie np 10% podniosłoby i prestiż nauczyciela i ich zadowolenie z pracy. Są tylko dodatki motywacyjne uznaniowe. Jak jesteś z pis lub ows to masz, jak nie to nie masz. No i pandemia pokazała, że nauczyciele jednak pracują i… Czytaj więcej »
„My, chcemy na pewno podnieść status i rangę nauczyciela.” – zacznijcie od funta kłaków wartych podręczników, żeby rodzic nie musiał np. prostować bzdur z historii i z obrzydzeniem trzymać to w ręku. No, ale przed kamerami to wielkie opowieści o wartościach, przywiązaniu do prawdy i chęci budowania elit a w praktyce na każdym szczeblu edukacji masowa produkcja niedouczonych ignorantów. Bo takimi łatwiej się dyryguje.