Duże zmiany w nomenklaturze Drzewicy
19 marca 2019 r. została ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego Uchwała nr IV/43/2019 Rady Gminy i Miasta w Drzewicy z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Drzewica, która wchodzi w życie po 14 dniach od jej ogłoszenia, czyli 3 kwietnia
Wprowadzana ona szereg zmian w nomenklaturze organów władzy wykonawczej i stanowiącej Gminy Drzewica. Wynika to ze słownika uchwały, który zawiera tzw. definicje legalne, zawartych w wymienionej powyżej uchwale. I tak zgodnie, z § 2 tej uchwały, ilekroć w Statucie Gminy jest mowa o:
1) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Drzewica;
2) Komisji rady – należy przez to rozumieć Komisję Rady Miejskiej w Drzewicy;
3) Komisji rewizyjnej – należy przez to rozumieć Komisję rewizyjną Rady Miejskiej w Drzewicy;
4) Komisji skarg, wniosków i petycji – należy przez to rozumieć Komisję skarg, wniosków i petycji Rady
Miejskiej w Drzewicy;
5) Przewodniczącym Rady – należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady Miejskiej w Drzewicy;
6) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Drzewicy;
7) Statucie Gminy – należy przez to rozumieć Statut Gminy Drzewica;
8) Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Drzewicy;
9) Urzędzie Miejskim – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Drzewicy;
Zasadnicza zmiana w nazewnictwie polega więc na usunięciu słowa „gmina” i wyeksponowaniu przymiotnika „miejski”. Mieszkańcy Gminy Drzewicy zatem od jutra będą urzędowe sprawy załatwiać nie w Urzędzie Gminy i Miasta Drzewicy, ale w Urzędzie Miejskim Drzewicy. Na takie nazewnictwo – jak widnieje w przytoczonym powyżej fragmencie uchwały – należy też kierować wszelką korespondencję. Oczywiście, w przypadku posłużenia się starym nazewnictwem pismo zostanie rozpatrzone przez urzędników, ale należałoby stosować poprawne nazewnictwo. Pełna treść uchwały dostępna jest TUTAJ