Pierwszy sukces inowłodzkiej „Czarnej Kury”
"Czarna Kura" to druga działająca w Inowłodzu galeria. Powstała raptem miesiąc temu, a już za kilka dni będzie mogła się poszczycić pierwszym sukcesem - marką lokalną Doliny Pilicy
Marka lokalna Dolina Pilicy jest narzędziem promocji produktów i usług lokalnych związanych z regionem, oferowanych przez twórców i usługodawców z obszaru działania Stowarzyszenia Doliny Pilicy. Pomysłodawca projektu jest właśnie Stowarzyszenie „Dolina Pilicy, a pierwsze certyfikaty będą wręczone podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Produktu Lokalnego, który będzie miał miejsce w dniach 28-29 września 2019 r. w Lubochni.
Jak wyjaśnia Stowarzyszenie „Dolina Pilicy” – marką lokalną Dolina Pilicy oznaczane będą produkty charakteryzujące się wysoką jakością, gwarancją pochodzenia i przyjaznością dla środowiska. Rolą marki lokalnej Dolina Pilicy jest udzielanie rekomendacji dla produktów nią znakowanych, stwarzanie przestrzeni dla rozwoju ludzi i miejsc oraz budowanie przyjaznych relacji pomiędzy klientami, producentami i regionem Doliny Pilicy.
Galeria „Czarna Kura” złożyła wniosek o nadanie takiego certyfikatu na swój wyrób, a jest nim „Niezbędnik Flisaka”,czyli skórzany, solidny worek na ramię, poręczna kaletka i pas. „Niezbędnik Flisaka” jest wyrobem własnym, a to oznacza, że jest wyrobem ręcznie wytworzonym, a przez to niepowtarzalnym. I chyba to zdecydowało, że Kapituła konkursu, w której w skład wchodzi m.in. najsłynniejsza polska maratonka – Wanda Panfil, a także Bronisław Helman – Prezes Stowarzyszenia „Dolina Pilicy” postanowiła przyznać certyfikat Czarnej Kurze.. Jak widać, Czarna Kura, chodź młoda już zaczyna się dobrze nieść. I oby tak dalej.